2011年2月16日星期三

维护学生上课外活动时的安全措施

Share

致: 全体学生家长 日期:7.2.2011


 

维护学生上课外活动时的安全措施

鉴于本校的学生人数越来越多,校内供学生进行活的空间也不足够;活动的空间已达到了饱和点.校外人士也大量的进入校园,使校园的秩序,卫生及保安工作深受影响而威胁到正在进行课外活动的学生.

为了贵子弟的安全及拥有良好的学习的环境,本校采取以下措施:

  1. 外界人士不可进入校园.
  2. 吁请家长让孩子在校园的篱笆旁下车,步行进入校园,家长不可陪同孩子进入校园.
  3. 因有事而进入校园的家长须在守卫亭登记后方可进入校园.
  4. 家长若是已处理好事务就须离开校园,不可逗留在校园内.
  5. 家长若欲见孩子或老师,请先到行政楼与正副校长联络,请勿私自到教室召见.
  6. 敬请家长们在上课外活动后的30分钟内到校来接载孩子回家.
  7. 吁请参与以下活动的学生家长也遵守以上的规则:

a)羽球班 b)美术班 c)书法班 d)心算班 e)篮球班 f)跆拳道 g)扯玲班 h)澳数班

上述实为不得已之措施,祈请全体家长及社会人士谅解,如有任何不便,亦请海涵.

兴华小学校长

廖德胜校长


 

Kepada: Ibu Bapa / Penjaga Murid:

Menjaga Keselamatan Murid sewaktu Menghadiri Aktiviti Ko-kurikulum

Seperti yang dimaklumkan ,bilangan murid di seklah adalah semakin ramai dimana ruang untuk murid-murid menjalan aktiviti Ko-kurikulum adalah terhad. Tambahan pula dengan kemasukan orang ramai ke dalam kawasan sekolah tanpa mengikut prosedur yang termaktub,keadaan ini telah menyebabkan kebersihan dan juga keselamatan murid-murid tergugat.

Demi keselamatan murid-murid dan juga dapat membentuk persekitaran yang sesuai untuk menjalankan proses P&P,maka pihak sekolah telah mengambil beberapa langkah untuk mengatasi masalah ini seperti yang tertera dibawah:

  1. Bukan warga Hin Hua tidak boleh masuk ke dalam kawasan sekolah.
  2. Ibu bapa /penjaga diminta menurunkan atau menjemput anak-anak di pintu pagar sahaja. Ibu bapa /penjaga dilarang untuk menemami anak-anak masuk ke dalam kawasan sekolah.
  3. Sekiranya ibu bapa / penjaga ingin masuk ke dalam kawasan sekolah,maka mereka perlu daftar di bilik pengawal sebelum memasuki ke dalam kawasan sekolah.
  4. Selepas berurusan dengan pihak sekolah,maka ibu bapa /penjaga perlu meninggalkan kawasan sekolah.
  5. Seandainya ibu bapa/penjaga hendak berjumpa dengan anak-anak atau berjumpa dengan guru,ibu bapa/penjaga perlu ke Blok Pentadbiran terlebih dahulu untuk berjumpa dengan Guru Besar atau Guru Penolong Kanan. Dilarang sama sekali terus pergi ke bilik darjah untuk berjumpa dengan anak-anak atau guru.
  6. Ibu bapa /penjaga diminta untuk menjemput anak-anak selapas 30minit habis aktivit Ko-kurikulum.
  7. Ibu bapa/penjaga yang menghantar anak-anak mengikuti kelas badminton,kelas seni lukis,kelas kaligrafi,kelas abacus,kelas bola keranjang,taekwando,kelas matematik olimpiad dan kelas cheling diminta mematuhi peraturan yang ditetapkan seperti di atas.
  8. Langkah-langkah tersebut adalah demi menjaga keselamatan anak-anak tuan/puan semata-mata. Kerjasama dan juga keprihatinan pihak tuan/puan adalah amat dihargai dan didahului dengan ribuan terima kasih.
  9. Sekian,terima kasih.

 

没有评论:

发表评论